Fitness Jihočeský Jihomoravský Karlovarský Královehradecký Kultura Liberecký Moravskoslezký Olomoucký Pardubický Plzeňský Praha Sport Středočeský Ústecký Vysočina Z domova Zajímavosti Zdravotnictví Zlínský Zprávy podle krajů

FITNESS: Pravidla efektivního budování svalů naturální cestou

ČESKO – Svaly. Ta část člověka, která ho dělá hezčím, atraktivnějším, přitažlivějším a silnějším. I ženy potřebují svalovou hmotu. Každý muž se rád ohlédne za hezky tvarovaným tělem ženy. A není to tuk, který tělo tvaruje, ale sval. Pokud ženy, ale i muži, neužívají zakázané látky (anabolické steroidy), nemusí se bát nadměrného nárůstu svalové hmoty. K tomu není lidské tělo od přírody uzpůsobeno. Naturálně osvalené tělo je zdravé, silné a odolné. Jaká jsou tedy ta pravidla, která vám pomohou získat takové tělo?

  1. Procítění svalů

V posilovně cvičí mnozí lidé s pocitem, že přemístí činku (kladku, závaží) z bodu A do bodu „B“. Jako příklad použijme třeba bicepsový zdvih s velkou činkou. Tento cvik mnozí pojmou tak, že jakýmkoli (i technicky špatným způsobem) přemístí činku od stehen k ramenům a přitom ohnou paže. Zabírají pak ramena, trapézy, záda a trošku biceps. Ale cvik se jmenuje „bicepsový zdvih“. Proto je potřeba, aby zabíral pouze biceps. Není třeba si nakládat extrémní zátěž a snažit se „honit“ si tím ego. Takovým způsobem se jednak neposiluje biceps, ale také může dojít ke zranění. Zahoďte ego, nechte jej venku, před dveřmi posilovny, zahoďte i extrémní váhy a snažte se opravdu procvičovaný sval procítit. Propojte mozek a sval a vnímejte jeho práci.

  1. Nasazení při tréninku

Nešvar spousty lidí je v tom, že cviční berou jako něco, co je třeba si odškrtnout v kolonce splněno. Práce √, nákup √, posilovna √, úklid √, televize √, spát √. Pokud však chcete výsledky, je třeba vnímat cvičení jinak. Posilovna je chrám budování těla. Neřešte příliš jaký sval se kterým budete cvičit, neřešte při tréninku jiné věci. Nyní máte svou hodinu, kdy budujete své lepší já. Budujte je tedy se vší vážností, nasazením, aktivním přístupem a soustředěním. Budete-li při cvičení řešit jiné věci, vaše výsledky nikdy nebudou takové, jaké byste si přáli.

  1. Psychika

Nezatěžujte mozek a nestresujte tělo tím, že budete řešit mnoho drobností, na kterých cvičení nestojí. Typickými příklady jsou: za jak dlouho po tréninku mám dát protein, mám dát gainer, jak mi pomůžou BCAA, mám cvičit v jednom tréninku prsa a záda nebo prsa a triceps a co třeba keto dieta – pomůže mi neb raději sacharidové vlny? Tím uvádíte tělo do neustálého stresu, tím můžete ovlivnit i střevní mikrobiom a vaše výsledky budou opět průměrné, ne-li horší. Soustřeďte se na základní věci – základní pravidla správného stravování, základní cviky a neřešte detaily. BCAA vám svaly nevybudují; kus masa s přílohou a tvrdý trénink ano.

  1. Soustavnost

Je hezký, když lidé dokáží udělat radiální změnu postavy za tři měsíce nebo se za stejnou dobu dokáží postavit na závodní prkna. Ale výrazně větší část populace nejsou závodníky. Pro tyto lidi je důležité cvičit a stravovat se správně dlouhodobě. Ne každý má na to být úspěšný závodník, ale každý má na to, aby měl obdivuhodnou postavu.

Pokud budete dlouhodobě dodržovat tato a obdobná základní pravidla, budete mít dobrou fyzickou kondici, budete dobře vypadat i se tak cítit. Není třeba hledat svatý grál v podobě speciálních metod a detailů, zatímco vám bude unikat základ. Nestavte pyramidu na špičku. Jen tak se vám podaří dosáhnout dlouhodobých a kvalitních výsledků.

Autor: Bc. Zdeněk Drexler
osobní a kondiční trenér

Jan Vraný
Majitel agentury jan.vrany@jvpress.cz
http://www.jvpress.cz

Napsat komentář