Auto-Moto Cestování Doprava Krimi Složky IZS Z domova Zajímavosti Zdravotnictví Zlínský Zprávy podle krajů

OBRAZEM: Osmašedesátiletému řidiči na Kroměřížsku se udělalo nevolno a s autem projel hřbitovní zdí

KROMĚŘÍŽSKO –  S autem prorazil hřbitovní zeď a poškodil osm hrobů.  Kroměřížští dopravní policisté byli vysláni do Třebětic, kde došlo k nehodě, při které byl lehce zraněn osmašedesátiletý řidič automobilu značky Honda. Ten jel ve směru od Hulína na Holešov.

Při řízení se mu udělalo nevolno a tak odbočil vpravo mimo hlavní tah a zastavil na místní komunikaci v blízkosti hřbitova. Poté se z doposud přesně nezjištěných příčin s vozidlem rozjel, přejel přes travnatou plochu a čelně prorazil hřbitovní zeď. Auto zastavilo až na hřbitově, kde poškodilo osm hrobů.

Řidič následně skončil v péči lékařů. Utrpěl naštěstí jen lehké zranění. Dechová zkouška na alkohol u něj byla negativní.

Na vozidle vznikla předběžná škoda osm set tisíc korun, na hřbitovní zdi a hrobech pak dvě stě tisíc korun.

Nehodu i nadále řeší kroměřížští dopravní policisté.

Na tísňovou linku 112  oznámil dopravní nehodu systém eCall, umístěný uvnitř havarovaného vozidla.

Ihned na místo byly vyslány všechny složky IZS včetně profesionálních hasičů ze stanice Holešov.

Jak eCall funguje?

V případě dopravní nehody zahájí palubní zařízení eCall ve vozidle tísňové volání, prostřednictvím kterého dojde ke spojení s telefonním centrem tísňového volání 112.

Právě jednotné evropské číslo tísňového volání 112 je stejně jako ve všech státech Evropské unie dostupné a zdarma i v České republice, umožňuje zavolat pomoc zdravotnické záchranné služby, policie či hasičů s určením polohy volajícího pomocí jediné tísňové linky.

Spojení mezi vozidlem s eCall systémem a telefonním centrem tísňového volání 112 se uskuteční buď automaticky po aktivaci senzorů ve vozidle, nebo manuálně po stisku nouzového tlačítka ve vozidle. Manuální aktivace je určena také pro případy, kdy vozidlo vybavené palubní jednotkou dojede k místu havárie jiných vozidel nebo se posádka vozu ocitne v jiném ohrožení.

Palubní zařízení systému eCall naváže s tísňovou linkou datové a hlasové spojení. Při zahájení spojení se do technologie telefonních center tísňového volání 112 přenáší tzv. minimální soubor dat. Tento datový soubor obsahuje informace o nehodě, včetně času, přesné polohy, směru jízdy vozidla, identifikace vozidla a stavu systému eCall (údaj o tom, zda bylo volání spuštěno manuálně nebo automaticky). Pro co nejpřesnější lokalizaci polohy by měl tento systém v budoucnu využívat novou generaci celosvětových systémů družicové navigace, zejména evropský systém Galileo. Hlasové spojení následně umožní cestujícím ve vozidle komunikovat s operátorem tísňové linky 112.

Operátorovi se při volání prostřednictvím systému eCall zobrazí místo nehody na mapě a na obrazovce se vizualizují data zaslaná palubní jednotkou. Podle vytěžených informací vyšle operátor pomoc potřebných složek integrovaného záchranného systému. Díky automatické aktivaci systému a minimálnímu souboru dat je možno pomoc poskytnou i tehdy, když nikomu z posádky zdravotní stav nedovolí komunikovat s operátorem nebo je v zemi cizincem a nezná dostatečně jazyk.

Kromě zajištění vyslání pomoci na místo nehody předává telefonní centrum tísňového volání 112 informaci o nehodě také do jednotného systému dopravních informací Národního dopravního informačního centra v Ostravě, které je použije pro texty na informačních tabulích pro řidiče, pro dopravní zpravodajství, aktuální dopravní situaci na internetu, osobní navigační systémy apod. Pro získání technických údajů o vozidle budou telefonní centra tísňového volání 112 propojena s centrálním registrem vozidel a evropským informačním systémem EUCARIS.

FOTOGALERIE… 

Autor: por. Mgr. Simona Kyšnerová

Jan Vraný
Majitel agentury jan.vrany@jvpress.cz
http://www.jvpress.cz

Napsat komentář