LITOMĚŘICE – Litoměřická hospoda U Kapličky prošla kompletní rekonstrukcí a znovu se otevírá veřejnosti. Tento prostor s jedinečným geniem loci byl odpradávna místem, kde nacházeli útočiště milovníci dobrého piva a vyznavači pravých hodnot staré školy, jakými jsou poctivost, lidská práce a tradice prověřených věcí. Právě tyto hodnoty uznává i pivovar Velké Březno, za jehož podpory proběhla celková rekonstrukce.
Hospoda U Kapličky v Pokratické ulici v Litoměřicích je místem téměř mystickým. Historie domu sahá až do roku 1738 a po celou dobu jeho existence zde, až na krátké přestávky, nalézali azyl příznivci zlatavého moku. Hospoda je neměnnou součástí budovy a provází ji celými věky. Mezi místními koluje historka, že sem chodil na pivo i slavný loupežník Babinský.
S citem k budově samotné, jejímu vzdorování zubu času, prostorům nasáklým příběhy místních štamgastů a navázáním především na prvorepublikovou tradici, tak si přál vést renovaci nový majitel pan Šedina. Přestavba litoměřické hospody U Kapličky podle návrhu známého architekta Igora Valachoviče je přesně taková: interiér byl provzdušněn odstraněním příček, dominuje mu nový výčep a bar, některým stěnám pak páskované tapety ve stylu 30.let. Interiér kombinuje mobiliář značky TON a zakázkově vyrobený nábytek. „Snažili jsme se navázat na období první republiky, ponechána byla například původní štuková výzdoba stropu. Použili jsme i další pro tuto dobu typické prvky, jako například dřevěný obklad stěn. Prostor si zachoval eleganci,“ komentoval úpravy architekt Valachovič.
Hosté si mohou vychutnat nejen orosenou sklenici Březňáka, ale také pochoutky z české kuchyně. Šéfkuchař Michal Jirsák dohlíží na používání surovin z místních zdrojů a poctivou přípravu každého pokrmu. Pivní guláš, žebra nebo vepřové koleno jsou U Kapličky naprosto delikátní. Velice silná komunita štamgastů vedená panem Stanislavem Číhalem plánuje v hospodě pořádat pravidelná hudební vystoupení nebo vyrážet na pivo v dobových kostýmech z 18. století.
Značka Březňák věří v trpělivost nejen při vaření piva, ale i v budování mezilidských vztahů. V reklamním spotu velkobřezenského pivovaru je reflektována síla i křehkost vztahu otce a syna. Je tedy více než příhodné, že příběh pana Šediny a hospody U Kapličky se začal psát, už když byl malý kluk a chodil sem tátovi pro pivo do džbánku.
Autor: Jana Pikardová
Foto: Radomír Adámek